Zakupy a emocje

Zakupy a emocje

Wszystkim nam, bez względu na to w jak dużym stopniu, towarzyszą zakupy. Czy to te robione dla przyjemności czy z konieczności. Nie możemy tego uniknąć. Nie zawsze zwracamy na to uwagę, ale zakupy nieodzownie łączą się z różnego rodzaju markami. Niektóre z nich wybieramy w pełni świadomie, natomiast po niektóre sięgamy bez zastanowienia, ze względu na ich dobrze przemyślaną strategię marketingową. W jaki sposób wybieramy marki i co ma na to wpływ?

Okazuję się, że największym bodźcem są emocje, a co za tym idzie fakt, czy z daną marką posiadamy jakąś więź. Najnowsze badania przeprowadzone przez Deloitte pt. „From disparate signals to transformative action” wykazują, że to właśnie emocjonalne przywiązanie do marki jest czynnikiem decydującym podczas zakupów aż u 80% konsumentów, a 62% badanych deklaruje, że jest „w relacji” z danym brandem.

Relacja między marką a konsumentem jest szczególnie ważnym czynnikiem strategii sprzedaży, ponieważ ma bezpośredni związek z satysfakcją klienta. Przed nami jako producentami nieustannie stoi wyzwanie tworzenia coraz lepszych ofert, które będą spełniały oczekiwania konsumentów – stwierdza Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Tutaj pojawia się kwestia zakupów, które wykonujemy dla przyjemności. Chcąc polepszyć sobie humor, wielu z nas kupuje coś, co w danym momencie może nawet nie być nam potrzebne.

Marki prześcigają się w strategiach marketingowych, które mają zapewnić im jak największe zyski. Jedną z nich jest budowanie pozytywnych skojarzeń. Brandy budzące w odbiorcach ciepłe emocje są zdecydowanie bardziej popularne. Kolejną ważną zasadą jest to, aby kampania danej marki była skierowana do odpowiedniej grupy odbiorców. Marka nie może zaproponować tego samego osobom w kompletnie różnych kategoriach wiekowych. Duże znaczenie odgrywa też prezencja wizualna. Logo marki, kolorystyka i symbole wykorzystywane przez firmę oraz ogólna estetyka produktów.

Współczesny rynek jest tworzony przez ogromną liczbę marek, które oferują zróżnicowane produkty. Konkurencja jest duża, dlatego żadna firma nie może sobie pozwolić na osiadanie na laurach. Jedna trafna kampania to nie wszystko, by zbudować silne relacje i więź z klientem.

Jeśli marka chce nie tylko utrzymać się na rynku, ale i cieszyć ciągłym zaufaniem, potrzeba nieustannej pracy oraz uważności na potrzeby konsumentów. Oznacza to bycie na bieżąco z wszechobecnymi zmianami i nowymi trendami, tak aby utrzymać najwyższe standardy oraz odpowiadać preferencjom jak największej liczby klientów – komentuje Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Wspomniana wcześniej więź klienta z marką jest kluczem do sukcesu. Generuje stały zysk firmy. Czynnikiem budzącym lojalność konsumentów jest odpowiedź na ich zróżnicowane potrzeby, dlatego tak dużo marek stawia na personalizację usług i produktów, które oferują.
Na wybór danego brandu składa się wiele czynników, które zapewniają silną pozycję na rynku. Jednak więź emocjonalna i dobra relacja z konsumentem jest fundamentem nowoczesnej sprzedaży.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak budować silne relacje z klientami i jak sprawić, żeby Twoja marka była rozpoznawalna, odwiedź stronę: http://kodymarki.pl/. Dowiesz się jak wypracować strategię, która zapewni lojalność konsumentów i sprawi, że Twoja firma stanie się liderem na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.